Grup Çalışması
Eğitici drama etkinliğinin adı:Misafirlik
Eğitici drama etkinliği aracılığı ile verilmek istenen kavram:İletişim kurmak
Kazandırılmak istenen davranış:Toplum kurallarına uygun davranmak, İlişki kurmak, Paylaşmak
Eğitici drama etkinliğinin türü:Tanışma ve selamlaşma/isim öğrenme çalışmaları, İlişki kurama /iletişim ve hareket, Doğaçlama ve yaratıcı etkinlikler
Eğitici drama etkinliğinde kullanılan öğrenme türleri: Sosyal öğrenme, İşbirliği yolu ile öğrenme, Aktif öğrenme, Kavram öğrenme
Eğitici drama etkinliğinde kullanılan öğrenme stratejileri:Örgütleme stratejisi, Tekrar stratejisi
Eğitici drama etkinliğinde kullanılan özel teknik:Rol oynama, Katılımcı liderlik, Doğaçlama, Öykü/Olay canlandırma,
Eğitici drama etkinliği:
Öğretmen “şimdi anaokulumuza başka bir anaokulundan misafir öğrenciler geldiğini düşünelim.Okulumuzu ve bizleri tanımıyorlar.Kendinizi ve okulumuzu nasıl tanıtırsınız? Onlarla nasıl iletişim kurarsınız? Biraz düşünün ve hep beraber konuşalım” diyerek çocuklarla konuşur.Çocuklar bir süre düşünür ve düşüncelerini paylaşırlar.Ardından roller dağıtılır ve düşündüklerini doğaçlama olarak sunmalarını ister.
Tartışma Aşaması
Zihinde canlandırma:Öğretmen çocuklardan minderlere rahat bir şekilde oturmalarını ve canlandırdıkları dramayı zihinlerinde tekrar düşünmelerini ister.
Tanımsal Düzey:
*Misafir öğrenci rolünü hangi arkadaşınız oynadı?
*Hangi arkadaşlarınız ev sahipliği rolünü oynadı?
*Dramanın sonunda hangi şarkı söylendi?
Duygusal Düzey:
*Misafir rolündeyken neler hissettin?
*Kendini, okulu tanıtırken neler hissettin?
*Yeni bir arkadaşla tanışmak nasıl bir duygu?
Bilişsel Düzey:
*Misafirler nereden geldiler?
*Misafir arkadaşınızla nasıl ilgilendiniz?
*Bir yeri veya bir kişiyi tanıtırken nelere dikkat etmeliyiz?
Yaşantısal Düzey:
*Misafir olarak bir yere gittiniz mi?
*Böyle bir durumla karşılaştınız mı?
*Bilmediğin bir ortama gittiğinde hangi davranışlar hoşuna gitti?
0 yorum:
Yorum Gönder