GÜNLÜK PLAN
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 11:Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.
Kazanım 1:Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder.
DİL ALANI
Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanım 2:Sohbete katılır.
Kazanım 7:Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
Amaç 5:Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanım 5:Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3:Dikkatini toplayabilme
Kazanım 2:Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 9:Nesneleri sayabilme
Kazanım 4:Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Amaç 1:Temizlik kurallarını uygulayabilme
Kazanım 2:El, yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar.
ETKİNLİK SÜRECİ
Serbest Zaman Etkinliği
ÖB A:1 K:2
Öğretmen çocuklarla nasıl oldukları hakkında sohbet eder.Çocuklar ilgi ve isteklerine göre köşelere yönlendirilir.Serbest zaman etkinliğinin bitişiyle birlikte çocuklar sınıfı toplarlar, kahvaltı için temizlik ihtiyaçlarını giderirler.Kahvaltı masasının hazırlanmasına yardımcı olurlar.
Sanat Etkinliği /Drama
DA A:4 K:2,7 BA A:3 K:2
Çocuklar yarım ay şeklide otururlar.Öğretmen resimleri tek tek çocuklara gösterir.Ve resimlere bakarak hikaye oluşturacaklarını anlatır.Ardından resimler çocukların rahatça görebilecekleri yere koyulur ve hep birlikte hikaye oluşturulur.Daha sonra hikayedeki roller çocuklara dağıtılarak hikaye dramatize edilir.
Oyun Etkinliği
SDA A:11 K:1
Çocukların, çalınan müziği dinleyerek, müziğin ritmine göre dans etmeleri, hareketlerle o müziği ifade etmeye çalışmaları istenerek, sınıfta dinledikleri müzik çeşitlerinden örnekler dinletilir.Çocuklar değişen müziğin ritmine göre doğaçlama yaparlar.
Müzik Etkinliği
DA A:5 K:5
“Paytak Ördek” şarkısı söylenir.
Paytak paytak yürürsün
Sen ne tatlısın
Bazen gölde yüzersin
Bazen uçarsın
Ördek haydi gel konuş vak vak vak vak vak
Haydi bir şarkı söyle vak vak vak vak vak
Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları
BA A:9 K:4
Öğretmen çalışma dergilerini çocuklara dağıtır.Öğretmen ”3 köpeğin yanına 1 köpek daha geldi.Gelen köpeği boyayın.Kaç köpek olduğunu söyleyin.4 sayısının çizgilerini tamamlayın.4 tane olanları daire içine alın” yönergesini kullanarak çocukları yönlendirir.
Değerlendirme
0 yorum:
Yorum Gönder